Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σελίδες

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Μάσκες

ΜΑΣΚΕΣ
Με το φίλο μου το Βάκη καθόμασταν σε καφετέρια της οδού Ονασαγόρου και απολαμβάναμε τον καφέ μας, ενώ έξω η βροχούλα έπεφτε στάλα-στάλα, που λέγει και ο Ζαμπέτας. Σε κάποια στιγμή άρχισα να σιγοτραγουδώ, πολύ σιγά μη γίνουμε και ρεζίλι, στη μουσική του κυπριακού τραγουδιού «τον τοίχον τον παλιότοιχον ...»
Τον μάσκαν τον πελλόμασκαν θα σας τον ονομάσω
Κι αν με θυμώσει πιάστε να μεν τον ταπανιάσω!
Τον μάσκαν τον πελλόμασκαν θα τον αποκαλύψω
Μα την αγάπην την παλιά που σας εν να την κρύψω!
Τον μάσκαν τον πελλόμασκαν εν να τον ρεζιλέψω
Μα βάρτε σιέριν πούγκαν σας εν θα σας περιπαίξω!
-          Βρε-βρε πού θυμήθηκες το τραγούδι που λέγαμε μικροί όταν ντυνόμασταν μάσκες και γυρνούσαμε τα συγγενικά σπίτια να δούμε αν θα μας αναγνωρίσουν και μετά να μας πλουμίσουν;
-          Βάκη είναι περίοδος καρναβαλιού και πράγματι μου ήρθαν τα λόγια εντελώς αυθόρμητα, χωρίς να καταβάλω καμιά προσπάθεια!
-          Καλά λένε πως άμα γεράσει ο άνθρωπος δεν θυμάται τι έφαγε χτες αλλά θυμάται τραγουδάκια από τα παιδικά του χρόνια! Θυμάσαι τί φορούσαμε τότε;
-          Κανένα παλιό σεντόνι να κάνουμε το φάντασμα ή κανένα γυναικείο φόρεμα να κάνουμε τις γυναίκες. Η κυπριακή βράκα ήταν περιζήτητη. Λίγοι όμως είχαν βράκα να ντυθούν βοσκοί με βράκα, βούρκα και «βέρκα», τα τρία συν ένα «βήτα» που λέγαμε. Θυμάσαι μια φορά που ντύθηκες γυναίκα, ντύθηκες τέλεια και βάφτηκες ωραία, αλλά σε αναγνώρισαν;
-          ΄Οχι, θύμισέ μου το.
-          Βρήκες ένα παλιό κοριτσίστικο φόρεμα από ένα συμμαθητή μας που δεν το ήξεραν στην οικογένεια, όμως φόρεσες τα παπούτσια της μητέρεας σου τα οποία αναγνώρισε αμέσως η θεία σου!
-          Ναι, ναι την έπαθα ενώ ήμουν τόσο ωραία ντυμένος που δεν θα με ανγνώριζαν.
-          Θυμάσαι το θείο μου που για να μαςαναγνωρίσει μας πέταγε στα ξαφνικά κάτι που μας ξάφνιαζε και αντιδρούσαμε σ αυτό αυθόρμητα προδίδοντας τηνταυτότητά μας;
-          Ναι μια φορά μου είπε θυμωμένα «ώστε εσύ έσπασες τη λάμπα στο στύλο της ηλεκτρικής;» και εγώ αυθόρμητα απάντησα «όχι δεν ήμουν εγώ» και έτσι με αναγνώρισε! Μετά όμως μάθαμε το κόλπο του και δεν πέφταμε στην παγίδα.
-          Μου έμειναν αξέχαστοι οι καρναβαλίστικοι χοροί που μας οργάνωνε όταν είμαστε στην υπηρεσία ο συνάδελφος ο Ηρακλής από τη Λεμεσό. Ο άνθρωπος αυτός, πάνε χρόνια να τον δω, είχε τη διασκέδαση και το καρναβάλι στο αίμα του. Μας οργάνωσε καρναβαλίστικους χορούς σε ξενοδοχεία τοσο στη Λευκωσία όσο και στη Λεμεσό.
-          Ναι περνούσαμε απίθανα!
-          Μια φορά ντύθηκα σείχης, άλλη κούνελος αλλά νομίζω ότι τη μεγαλύτερη επιτυχία την είχα τότε που ντύθηκα παπάς. Ο πατήρ Καπότιος που μοίραζε προφυλακτικά!
-          Ναι μεγάλη επιτυχία!
-          ΄Ηταν τότε η χρονιά που γινόταν μεγάλη εκστρατεία κατά του έιτς και το ντύσιμό μου ήταν πολύ επίκαιρο!
-          Πάντως δεν σε περίμενα τόσο τολμηρό να μοιράζεις προφυλακτικά!
-          Ξέρεις τι λένε, με τη μάσκα καλύπτεις το πρόσωπο αλλά αποκαλύπτεις το χαρακτήρα σου!
Κ.Α.Χ.

15.2.2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου